1. Napközis Csodaszarvas tábor

Cím: Mozdulj ki! – avagy lakókörnyezetünk megismerése mozgás által

Témamodul: Közlekedés, KRESZ, Sport és egészségre nevelés

A tematikus tábor 2021.06.21-én, hétfőn kezdődött, melynek során megtörténtek a csoport alakítások, a tábor szabályainak lefektetése. Ezt ismerkedési játékok követték, mert bár kis iskola lévén mindenki ismeri a másikat látásból, a megfelelő csoportkohézió érdekében indokoltak voltak az ismerkedős játékok.

A délután folyamán Közlekedj okosan vetélkedő került megrendezésre az iskola sportpályáján, a már meglévő iskolai biciklik és a tábor számára igényelt rollerek segítségével.

Kedden a reggelit követően néptánc foglalkozást tartott Gáncs Katalin, mely valódi örömtánccal zárult. Katalin rendkívül ügyesen foglalkozik a gyermekekkel, a végére azok is táncra perdültek és hangosan énekeltek, akik addig duzzogtak.

Az ebédet követően városunk megismerésének jegyében városi sétára került sor, ami a Thury vár mögött található várjátszótéren vidám csúszdázásban zárult.

Szerdán délelőtt jó hangulatú sorversennyel készültek kollégáim, mely szintén a közlekedési ismeretek jegyében zajlott le. Ebéd után a nagy forróság elől inkább a hűvös termekbe ültek be, ahol tetszetős cserépbabákat készítettek szüleiknek.

Csütörtökön megint csak lakókörnyezetünk megismerése került terítékre, amikor is jó kedvű kirándulásra indultak a gyermekek a város széléről induló várvölgybe egészen Pusztapalota romjáig. A kirándulás alatt digitális növényhatározásra került sor.

Pénteken egész napos kirándulásra mentek a táborozók Tapolcára a Tavas barlangba. Óriási élményt szerzett a gyermekeknek a különleges barlang, a csónakázás.

A táborban Farkas Tímea és Andó Gergely voltak a vezető pedagógusok, Borzas Adrienn és Magyarné Blank Ilona voltak a segítő pedagógusok. Két IKSZ-es diák volt még a pedagógusok segítségére.

1. Bentlakásos Csodaszarvas tábor

Cím: Múltbanéző: Ha felmegyek a soproni nagy hegyre… – avagy Pannóniától a mai Dunántúlig

Témamodul: Nemzeti és kulturális identitás, hagyományőrzés, anyanyelvápolás

A tábor 2021.06.28-án hétfőn kezdődött. Busszal érkeztünk Balatonlellére, a Francoise Hotelbe. A remek szállás elfoglalása után megtörténtek a szobák, csoportok kialakítása, valamint lefektettük a tábor szabályait. Ezt követően tízórai várt minket az étteremben, majd a teraszon vidám ismerkedős játékokba kezdtünk, majd Pannónia vaktérképén kellett a mai városokat beazonosítani. Ehhez az internetet is segítségül hívhatták a gyermekek. A Balaton közelsége azonban nagyon csábított mindannyiónkat, így ebéd után a strandot vettük célba.

A vacsorát követően hangulatos sétát tettünk a Balaton parton, miközben igyekeztünk beazonosítani a túlpartról odalátszó hegyeket, településeket.

Kedden egész napos kirándulásra mentünk, melynek keretében meglátogattuk a keszthelyi Kis-Balaton Látogatóközpontot, Zalakomárban a Bivalyrezervátumot, valamint Kaszón a Lombkoronasétányt.

Élményekkel gazdagon, fáradtan érkeztünk vissza szálláshelyünkre, de az esti fürdőzést nem hagyhattuk ki a naplementében fürdő Balatonban. Akik nem akartak fürdeni, a hotel kellemesen hűvös pinceklubjában vidám társasjátékokban és bizalomépítő játékokban vehetett részt.

Szerdán délelőtt a hotel teraszán kézműves foglalkozást tartottunk, melynek keretében a dunántúli népművészet szépségeivel is megismerkedhettek a gyermekek.

Délután ismét a langyos vizű Balatont választottuk, majd a vacsorát követően ellátogattunk a Vidámparkba. Óriási élményt jelentett a táborozóknak. Többen voltak, akik még soha nem jártak ilyen helyen.

Csütörtökön táborunk tematikájának megfelelően ellátogattunk a balatonlellei Szalay kúriába. Itt érdekes és humoros tárlatvezetést kaptunk, melynek keretében megismerkedtünk a Szalay család nem mindennapi életével. A kúria meglátogatása után az Afrika Múzeum trófeáit néztük meg. A gyermekeket lenyűgözte a sok látnivaló.

Délután néptánc foglalkozásra várta táborozóinkat Gáncs Katalin. Fergeteges hangulat alakult ki. Óriási sikert aratott a sok vidám tánc, ének. A kurjongatást különösen jópofának találták a gyerekek.

Pénteken kicsit hűvösebb idő köszöntött ránk, ezért nem a strandot választottuk, hanem a balatonlellei szabadulószobákat próbáltuk ki. Csak két csoportnak sikerült a megadott időre kiszabadulni, de így is nagyon vidám és izgalmas délelőttje volt a gyerekeknek.

Délután Pannónia szentjéről, Szent Mártonról beszélgettünk, adtunk elő rövid jeleneteket az életéből. Mivel minden novemberben foglalkozunk az iskolában Szent Mártonnal, a gyermekek kívülről fújták az élettörténetét, és jókedvűen álltak be a kis jelenetekbe.

Vacsora után óriási élmény vár a gyermekekre, meglátogattuk a Magyar Nemzeti Cirkuszt. Nagyszerű produkciókat láthattunk. Volt gyermek, aki életében először járt cirkuszban, így tökéletesen lenyűgözte a látvány.

Szombaton délelőtt, a csomagolást, takarítást, rendrakást követően ellátogattunk a balatonlellei élménystrandra. A sokféle csúszda, sodrófolyosó, vízi élményelemek remek szórakozást nyújtottak.

Délután hálaadó szentmisével zártuk a hetet. Ezúton is köszönjük Dr. Kulcsár Dávid atya egész heti munkáját!

Horváthné Dr. Csomó Orsolya és Darkóné Antalóczy Zsuzsa voltak a vezető pedagógusok, Licsné Mészáros Ágnes és Gágó Anita a segítő pedagógusok, továbbá két IKSZ-es diák segített, és Dr. Kulcsár Dávid atya kísért még el bennünket.

Ezúton is köszönjük a Veszprémi Főegyházmegyének, hogy lehetővé tette tanulóink számára ezeket a remek, élményekben gazdag heteket!

A táborokról további képek: https://www.facebook.com/groups/334919754875711

Comments are closed.

Ugrás az oldal tetejére »